Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
08:31:32 Szívátültetés az Opelekben | |
Forrás: [origo] | Gulyás Péter | 2013. 05. 01. A mai Opelek minőségi autók remek dizájnnal és jó felszereltséggel, a motorkínálat azonban a márka gyenge pontjai közé tartozik. Hamarosan nagyot javul a helyzet, mivel érkeznek az új, magyar gyártású 1,6-os turbós benzinesek és dízelek az új váltókkal. Az Opel 2016-ig összesen 13 új motort mutat be, addigra 10 legyártott Opelből 8-ban már új generációs motor dolgozik majd. Mindössze három motorcsalád (1.0-1.5, 1.6-1.8, 2.0-2.5) lesz, ami jelentős egyszerűsítés a mai héthez képest. Ezek mindegyikénél a működési zaj csökkentése, a teljesítmény növelése és a fogyasztás, valamint a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt a cél, minden családban lesz turbó- és szívómotor is. A három család közül kettőt, a kisebbet és a közepeset Szentgotthárdon gyártják majd, ahol közös futószalagon állítanak elő benzin- és dízelmotorokat. Jövőre a kisebb (1.0, 1.1, 1.4) motorcsalád gyártása is megkezdődik a szentgotthárdi sorokon. Az Opel Frankfurt környéki tesztközpontjában megismerhettük és kipróbálhattuk az új fejlesztésű motorokat és váltókat, miközben körülöttünk álcázó matricával eltakart prototípusok futották tesztköreiket, a fotózás ezért szigorúan tiltott volt. Bővítés Szentgotthárdon
Szentgotthárdon már elkezdődtek az új csarnok kivitelezési munkálatai. Az eredetivel szerkezetileg teljesen megegyező, új épülettel a Flex gyár (dízelek és benzinesek ugyanazokon a gyártósorokon készülnek) területe 1600 négyzetméterrel növekszik. A vállalat vezetése azért döntött a kapacitás bővítése mellett, mert a jövőre induló, kis motorcsalád (1.4 literesnél nem nagyobb motorok) esetében különösen nagy keresletre számít. A tervek szerint a munkálatok 2014 elején fejeződnek be, és a jövő év áprilisában már el is indulhat a próbagyártás az új sorokon. Ezzel a bővítéssel együtt az Opel szentgotthárdi összberuházása eléri az 1.4 milliárd eurót, a motorgyár teljes kapacitása megközelítőleg évi 600 ezer darab lesz, és a teljes felfutás végére a munkatársak létszáma megközelíti majd az 1500 főt. 1.6 SIDI Az új 1,6-os, SIDI (spark ignition, direct injection) benzines turbómotor már bemutatkozott a Cascada kabrióban, de hamarosan az Astrától az Insigniáig sok modellben elérhető lesz. Semmi köze nincs a régebbi 1,6-os turbóhoz, annál 13 százalékkal fogyaszt kevesebbet, járása sokkal simább a kategóriában egyedülálló két kiegyensúlyozó tengely révén, zajszintje pedig 2 dB-lel alacsonyabb. Olyan trükkökkel csendesítették el, mint a szelepfedél akusztikai leválasztása a hengerfejről, a fogazott vezérműlánc, vagy a turbósziszegés rezonátorokkal történő kiszűrése. Kisebb meglepetésre nem alumíniumból, hanem öntöttvasból készül a blokk, [...] Tovább a teljes cikkre: [origo] | |
|