Szombat, 2024-04-20, 09:31:32
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5500]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [379]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [750]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [980]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [182]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4042]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [428]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1227]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2406]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [591]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [27]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4061]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [2943]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [375]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3299]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2021 » December » 7 » Testvérharc: teszten az Audi, a Skoda és a VW hasonszőrű villanyautói
    07:29:41
    Testvérharc: teszten az Audi, a Skoda és a VW hasonszőrű villanyautói

    Forrás: hvg.hu | ászló Ferenc | 2021.12.07.

    A technika mindhárom esetben ugyanaz, azonban a körítés annyira eltérő, hogy laikusként akár teljesen önálló modellnek is tekinthető a Q4 e-tron, az Enyaq iV, illetve az ID.4. Melyik miben jobb, miben gyengébb? Jövünk a részletekkel!

    2019. szeptember 9. fontos dátum volt a Volkswagen életében, ekkor debütált ugyanis a német gyártó első dedikált villanyautója, a vadonatúj MEB platform első modellje, az általunk korábban alaposan letesztelt ID.3.

    A 8-as Golf tisztán elektromos hajtásláncú testvérmodelljének tekinthető újdonság azonban nem mindenkinek elég nagy, így aztán 2020 őszén leleplezték az eggyel nagyobb méretű ID.4-et, melynek ugyanekkor Enyaq iV néven debütált a Skoda által kínált testvérmodellje. Idén tavasszal aztán a négykarikás változatról is lehullott a lepel, a Q4 e-tron az Audi széles rétegeknek szánt relatíve elérhető villanyautójaként tűnt fel a színen.

    Mindhárom modellből kértünk egy-egy tesztautót, összehasonlítottuk őket és most jövünk a gyakorlati tapasztalatokkal.

    ©

    Méretek, külsőségek

    Az eltérő design még véletlenül se tévesszen meg senkit, mindhárom tesztalanyunk ugyanarra a technikára épül, vagyis bár külcsín tekintetében jelentősen eltérnek egymástól, a lemezek alatt tökéletesen megegyeznek egymással.

    A Trabantok egykori "szülőhelyén", Zwickauban készülő ID.4 és a Q4 e-tron centiméterre ugyanakkora méretű, konkrétan 4,58 méter hosszú, vagyis ily módon az MEB platform nagyobb modelljei konkrétan 32 centiméterrel hosszabbak az úttörő szerepet játszó ID.3-nál. A Mladá Boleslavban gyártott Enyaq iV 6 centimétert ver a két testvérére, ami persze minimális, leginkább csak centiméterszalaggal tetten érhető differencia.

    A tengelytávolság mindhárom esetben 2,76 méter, és bár kevesen gondolnák, ez konkrétan megegyezik a kompakt iD.3 tengelytávjával. És 24 centiméterrel marad el a Hyundai Ioniq 5 hasonló adata mögött.

    ©

     

    ©

     

    ©

    Hagyományos értelemben vett hűtőrács egyik autón sincs, a minimális hűtési igényt a lökhárító alján lévő légbeömlők tökéletesen kielégítik. Az Audi elejét a hatalmas nyolcszögletű single frame határozza meg, a Skodára a BMW X6 mintájára világító hűtőrács is rendelhető, a VW-n pedig a fehér logó emeli a menőség-faktort.

    Oldalról az Enyaq iV áraszt leginkább kombis, egyterű hangulatot, társai e tekintetben kicsit sportosabbnak tűnnek. Az övvonal a Skodán és a VW-n hátul dinamikusan emelkedik, szemben az Audival, mely e tekintetben enyhén más úton jár. A hagyományos kialakítású külső visszapillantó-tükrök mindhárom esetben megegyeznek, az ID.4 külsejét süllyesztett kilincsek teszik egyedivé, a delejsapka formája a Skodán a legegyszerűbb.

    A hátsó lámpák alapvetően hasonló formájúak, vékonyra és szélesre lettek rajzolva, mégis három teljesen egyedi karaktert képviselnek. Két társától eltérően a Skoda lámpáit nem köti össze látványos fénycsík, melynek helyén öles betűk hirdetik a cseh gyártó nevét.

    ©

     

    ©

     

    ©

    Milyenek belül?

    Az ID.3-at sok kritika érte a nagyon puritán hangulatú utastér, a vártnál gyengébb minőségű anyagok miatt, a konszern nagyobb méretű villanyautói viszont e tekintetben sokkal szerethetőbb produkciót adnak elő.

    Közös vonás a villámgyors elindulási lehetőség: elég kulccsal a zsebünkben beülni a kormány mögé és rátaposni a fékpedálra ahhoz, hogy az autó máris menetkész legyen. Felesleges a start/stop gombot nyomkodni, elegendő egyszerűen csak D-be váltani és már indulhatunk is.

    A leginkább UFO-szerű hangulat az ID.4-ben érhető tetten, melynek utastere sokkal inkább futurisztikus, mintsem otthonos. A vezetőoldali ajtóról az ID.3-hoz hasonlóan le vannak spórolva a hátsó ablakok vezérlőgombjai, a világításvezérlés érintésérzékeny felületű, a menetirányváltó tekerőgombja a kormány mögött jobb oldalon lévő kis szarvon kapott helyet.

    A digitális műszeregység kicsi, mindössze 5,3 colos és kevés extra információval szolgál, a középső érintőkijelző 10-12 colos képátlójú. Az infotainment rendszer javult az ID.3 óta, de még mindig hajlamos lassú és instabil működésre, és egyértelmű negatívum, hogy a klíma és rádióvezérlő tapipanelből kimaradt a háttérvilágítás.

    ©

    Az Enyaq iV sokkal autószerűbb műszerfallal rendelkezik, konzervatív vásárlók számára mindenképp jobb választásnak tűnik. A két remek tekerőgombot felvonultató kormány mögötti kijelző itt is elég kicsi, viszont az ID.4-hez képest eltérést jelent a hagyományos nyomógombos világításvezérlés, a normál ablakemelő gombszett, illetve a középkonzolra került PRND kapcsoló.

    A középső érintőkijelző hatalmas, jól áttekinthető, de tabletszerű kialakítása révén nem igazán sikerült varratmentesen integrálni a környezetébe.

    ©

    A remekül hangszigetelt Q4 e-tron egyértelműen a minőségre lett kihegyezve, az Audi villanyautó fronton is igen magasra helyezte a lécet. Első blikkre furcsa lehet a szögletes kormány, de kiváló a fogása, és hasonlóan fontos szempont, hogy a mögötte lévő panel 10,25 colos méretű, illetve remekül személyre szabható.

    A 10,1 colos érintőpanel látványosan a sofőr felé van fordítva, alatta egy hagyományos klímapanelre lehetünk figyelmesek, a menetirányváltó pedig a lebegő hatású középkonzolon teljesít szolgálatot.

    ©

    A helykínálat mindhárom esetben nagyon hasonló, mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, ami többek közt a teljesen sík padlónak is köszönhető. Az ajtóba rejtett esernyő és a gyári jégkaparó apró figyelmesség a Skoda részéről, és a legnagyobb csomagtartót is a cseh márkától kapjuk.

    Audi
    ©

     

    Skoda
    ©

     

    VW
    ©

    Az Enyaq iV puttonya 585 literes, az ID.4-be maximum 543 liternyi cókmókot lehet bekapolni, a Q4 e-tron csomagtere 520 literes. Az osztott hátsó üléstámlák lehajtásával egyszerűen bővíthető a raktér, 7 üléses változatban viszont egyik típus sem rendelhető.

    Audi
    ©

     

    Skoda
    ©

     

    VW
    ©

    Hajtáslánc

    Bár a kábeleket a csomagtér alatti rekeszben is el lehet rejteni, örültünk volna, ha a villanyautós sajátosságok miatt elöl is kialakítottak volna egy extra kis csomagtartót, valahogy úgy, ahogy a Hyundai is tette az Ioniq 5 esetében. Elöl csak az erősebb változatokban található motor, a koncepció amúgy alapvetően farmotoros, hátsókerék-hajtású.

    Mindhárom tesztautónk arany középutas változat, ami azt jelenti, hogy 204 lóerős teljesítményű, illetve 310 Nm nyomatékú. Ettől még nem lesz Tesla-szintű a gyorsulás, de azért a középkategóriás dízelautókéhoz hasonlatos menetteljesítmények bőven szerethetők, és itt ugyebár nincs semmilyen váltó, fogalmatlan váltogatás.

    Audi
    ©

    A 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt tudható le, a végsebességet elektronika korlátozza 160 km/h-ra. A 2,1 tonna körüli tömeg leginkább fékezéskor és kanyarodáskor érezhető – viszonyításképp a Skoda Octavia indulótömege mindössze 1,3 tonna.

    A kormányzás és a fékezés meglehetősen szintetikus, a felfüggesztés szimplán teszi a dolgát, de vélhetően senki sem pont ezektől a családi villanyautóktól várja a legkomolyabb vezetési élményt.

    Skoda
    ©

    Az 500 kilogrammos akkumulátor nettó 77 kWh kapacitású, és bár a gyári adatok 500 kilométert meghaladó hatótávról tesznek említést, a gyakorlatban sokkal inkább 400 kilométer körüli hatótávra lehet számítani mindhárom modell esetében.

    Normál otthoni töltővel közel 40 óra lehet egy teljes töltés, ami 11 kW-os AC esetén 8 órára csökkenhet, 125 kW-os DC-töltővel pedig körülbelül fél óra alatt megoldható egy 80 százalékra történő feltöltés.

    VW
    ©

    A Skoda és a VW esetében 148 lóerős és 52 kWh kapacitású az alapmodell, az Audi e-autója minimum 170 lóerőt és ugyancsak 52 kWh-t vonultat fel. Az összkerekes duplamotoros kivitelek 265 lóerősek, a csúcsot a 299-306 lóerős sportos modellek jelentik, melyek 6,2 másodperc alatt lőnek ki állóhelyzetből 100-as tempóra és akár 180-nal is suhanhatunk velük.

    Árak, konklúzió

    A triumvirátusból az Év Autója 2022 finalista Skoda vezethető haza a legolcsóbban, melynek 148 lóerős és 362 kilométeres hatótávú alapmodelljét 14,9 millió forintos áron jegyzik. Az Audi 170 lovas és 335 kilométeres hatótávú fapados változata 16,6 millió forinton nyit.

    Cikkünk írásakor erősen foghíjas a VW konfigurátora, így jelenleg csak a tesztre kapott 204 lovas, 508 kilométeres hatótávú változat indulóára ismert, ami konkrétan 17,8 millió forint. Hasonló teljesítménnyel és hatótávval az Enyaq iV-ért és a Q4 e-tronért is mintegy 19,1 millió forintot kérnek el.

    ©

    Az extrák egyik esetben sem olcsók, így nem különösebben nehéz 25 millió forint magasságába emelkedni. A 20 colos felnik 291-430 ezer, a 22 colos kerekek 691-974 ezer, a mátrix LED-fényszóró 470-594 ezer, az elektromos vonóhorog 359-411 ezer, a hőszivattyú pedig 413-457 ezer forintba kerül. Ezt némileg ellensúlyozza az importőr által kínált 600 ezer forintos árkedvezmény.

    ©

    Az ID.4-et elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek ugyan bejött az ID.3, de hajlandók többet fizetni egy nagyobb méretű és jobb minőségű VW alternatíváért. Az Enyaq iV használhatóság és praktikum fronton tekinthető jó választásnak, a Q4 e-tron pedig a legjobb minőségre vágyókat veheti le a lábáról. Vezetési élmény és fogyasztás tekintetében minimálisak a különbségek, ami a közös platform ismeretében nem igazán meglepő.

    ©

    A konszern a hasonló villanyautókat kupés formában keresőket sem hanyagolja el. Számukra készült az ID.5 és a Q4 e-tron Sportback, illetve érkezik hamarosan az Enyaq Coupé iV.

    Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

    Tervez autót venni a következő három hónapban?

    Kategória: Tudomány | Technika | Megtekintések száma: 344 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): német, MEB platform, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 e-tron Sportback, volkswagen, divatterepjáró, Skoda, autóteszt, Volkswagen ID.4, SUV, elektromos aut, villanyautó, cseh, Volkswagen ID.5, Skoda Enyaq iV, e-autó, Audi, Akkumulátor, szabadidőautó, autó | Helyezés: 0.0/0