Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
07:03:38 tt az új rokkantkártya: a nagy zöld rendszámos trükk | |
Forrás: G7 | Torontáli Zoltán | 2017.10.11. Bár a Toyota az egyik vezető autógyártó a hibrid és elektromos hajtásban, modellválasztékából jelenleg még csak a Prius Plug-in hybrid felel meg azoknak a műszaki követelményeknek, amelyekkel Magyarországon zöld rendszámot lehet kérni rá. A színes táblának az a leginkább kedvelt előnye, hogy sok városban, köztük Budapesten is bárhol ingyenesen lehet vele parkolni, de mentesít a gépjármű és cégautó adó megfizetése alól is. Ezek szerint egy Toyota Auris akármennyire modern és környezetkímélő, zöld rendszámot nem kaphat. Márpedig az Elektromos autó tippek és kérdések nevű Facebook-csoportban egy olyan fotót tettek közzé, amelyen mégiscsak egy zöld rendszámos Auris látható. Sőt, ilyen lehetetlen autófajtákból több is fut az utakon, itt van például egy Honda Insight zöld rendszámmal, de tudunk mutatni fényképet egy nem éppen fiatal Honda Civic-ről is.
Képek: Elektromos autó tippek és kérdések Facebook-csoport “Sajnos a Honda európai modellpalettáján sem a múltban, sem a most forgalmazott modelljeink között nincs olyan típus, amely zöld rendszám kiváltására jogosult lehetne. Amerikában korlátozott mennyiségben és módon van forgalmazásban elektromos jármű, de ezek egyike sem rendelkezik az EU előírásainak megfelelő típusengedéllyel, így ezek hazai forgalomba helyezése sem lenne lehetséges zöld rendszámmal” – közölte a Honda magyarországi ügyfélszolgálata. Hogy lehet ez? Ahhoz, hogy egy autó zöld rendszámot kapjon, a tulajdonosnak a gyártó által kiállított típusbizonyítvánnyal kell elballagnia a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz egy műszaki szemlére. Ott adják ki azt az igazolást, amelyen az autót besorolják a megfelelő környezetvédelmi osztályba. A zöld rendszám szempontjából az 5E, az 5P és az 5N jelzés a nyerő, ha ez van a papíron, akkor lehet menni az okmányirodába, és a hagyományossal egyező módon kérni a zöld rendszámot. Az 5E jelzés azt jelenti, hogy az autó tisztán elektromos hajtású, nincs is benne hagyományos motor. Az 5P jelzést az a hibrid kapja, amelyben ugyan van robbanómotor, de az elektromos működéshez használt akkumulátorát kívülről is lehet tölteni, és tisztán elektromos üzemmódban legalább 25 kilométert képes megtenni. Az 5N jelzés pedig annak az autónak jár, amely úgynevezett növelt hatótávolságú hibrid, kívülről is tölthető, és tisztán elektromosan legalább 50 kilométert képes menni. Így fordulhat elő, hogy egy nagy teljesítményű, méregdrága luxus városi terepjáró is megkaphatja a kedvezményekre jogosító zöld rendszámot, ha van benne egy kisebb teljesítményű akkumulátor és elektromotor, amellyel éppenhogy több mint 25 kilométert képes megtenni. Még akkor is így van ez, ha az ilyen hibridek nem tekinthetők túl környezetkímélőnek, hiszen az út nagy részét jellemzően nem elektromos hajtással teszik meg. A kívülről való töltés lehetősége mindenesetre alapkövetelmény, ha ez nincs az autón, akkor nagy valószínűséggel elképzelhetetlen, hogy zöld rendszámot kapjon. Ezek alapján a zöld rendszám megszerzését a fenti, fotókkal illusztrált esetekben nagyon nehéz lenne máshogy elképzelni, mint úgy, hogy az eljárás valamelyik bürokratikus elemét a tulajdonos megolajozta. Ahogy azt a rokkantak parkolási igazolványával való trükközés is megmutatta, az ingyenes parkolásért – főleg Budapesten – sokan sok mindenre hajlandóak, és alighanem ennek a jelenségnek egy új megnyilvánulási formájával állunk szemben. Amíg azonban a rokkantkártyánál legfeljebb az kelthetett egy laikusban gyanút, hogy sok méregdrága sportkupé ablakában is ott van, a zöld rendszámnál ennél sokkal nyilvánvalóbb az ügyeskedés. Ám mivel egyre több elektromos hajtású autó fut az utakon, és nem feltétlenül mindenki tudja kívülről megállapítani, hogy a modell képes-e 25/50 kilométert megtenni benzin nélkül, a jövőben egyre nehezebb lesz látni az esetleges visszaéléseket. Az engedélyezési rendszernek két fő támadási pontja lehet: az NKH szemle és az okmányirodai ügyintézés. Vagy előbbinél kerül valahogy a megfelelő jelzés a papírokra, vagy utóbbinál “nézik félre” az egyébként jól kitöltött dokumentumokat. Az üggyel kapcsolatban ezért feltettük kérdéseinket az NKH-nak és a területet felügyelő Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak is, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. | |
|