Hétfő, 2021-09-20, 11:42:32
Nyitólap Regisztráció RSS
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [4945]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [140]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [250]
Bűnügyi hírek, információk
Extrém [250]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [671]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [949]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [19]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [2799]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [30]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1047]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [125]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2134]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1168]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [88]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [27]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [3374]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [772]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [1950]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [304]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [2715]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [40]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Free Picture Solutions
  • Giveaway Of The Day - Ingyen licenszes programok, naponta!
  • Google Térkép
  • Hogyan kell? Hasznos WIKI tanácsok
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • Nagyméretű fájlküldés | ToldACuccot.hu
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • Sitemaps PRO - Free Account
  • Sitemap XML Generator- Free Unlimited Pages
  • Sitemap Generator_Online XML
  • SoundCloud
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Vatera Aukciós Portál
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    AntiRabsic
    AntiRabsic Mozgalom
    Árfolyamok
    Valutaváltók
    Biztonságos portál
    Statisztika

    Online összesen: 4
    Vendégek: 4
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, horgásznaptár,2021,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2020 » Január » 10 » Ünnepek utáni diéta? Válassza ki a legjobbat!
    10:08:38
    Ünnepek utáni diéta? Válassza ki a legjobbat!

    Forrás: [origo]/Táfelcpicc | 2020.01.09.

    Az új évben talán ön is megfogadta, hogy végre belevág a fogyókúrába vagy egy új étrendbe. Persze mielőtt ezt megtenné, érdemes konzultálni egy szakemberrel, illetve sorra venni a lehetséges étrendeket. Ez koránt sem egyszerű, mert manapság rengeteg van belőlük. Most sorra vettük a lehetséges diétákat, étrendeket, hogy ki tudja választani az ön számára megfelelőt.

    Az US News szakértői készítettek egy exkluzív rangsort a különböző étrendekről és diétákról. Figyelembe vették a fogyás valószínűségét, a cukor- és szívbetegségekre gyakorolt hatását, illetve az egészségmegőrzésben betöltött szerepét.

    Az elemzések alapján kiderült, hogy egy-egy diéta nem való mindenkinek.

    Vegyük például a DASH-diétát, amelyet a magas vérnyomás elleni küzdelem eszközeként hoztak létre, és nem a fogyás érdekében. A szövetségi kormány, amely finanszírozta a DASH-hoz kapcsolódó kutatásokat, még csak nem is diétának, hanem étkezési tervnek hívja. Tehát, ha az ön célja a fogyás, akkor más étrendet érdemes választani.

    Ha nem tudja tartani hosszú távon a diétát, akkor pár hónap múlva vissza fog térni ahhoz az étrendhez, ami a súlygyarapodást eredményezte Forrás: Shutterstock

    Ehhez minden információt meg fog kapni, ugyanis az összes diétát és étrendet egy szakértői csoport tesztelt. Megnézték, mennyire könnyű betartani, mennyire felel meg a jelenlegi táplálkozási előírásoknak, és van-e bármilyen egészségügyi kockázata.

    Ha kipróbál egyet és nem felel meg az elvárásainak, akkor menjen tovább és próbálja meg a következőt.

    Gondolja végig, hogy a diéta, amit utoljára csinált, miért nem működött. Mi volt vele a baj? Túl sok korlátja volt? Folyton éhesnek érezte magát? A legjobb, ha megkérdezi magától: meddig tud a diéta szerint élni? Ha nem tudja tartani hosszú távon, akkor pár hónap múlva vissza fog térni ahhoz az étrendhez, ami a súlygyarapodást eredményezte. Vagyis minden marad a régi.

    Emellett persze oda kell figyelni a fizikai aktivitásra is, hiszen az egészséges életmód fontos része.

    Arról nem beszélve, hogy ha súlycsökkenésről van szó, akkor a kérdések tovább bővülnek: Van edzésterve? Egyedül edz vagy szakemberrel? Tarthatónak találja a programot, vagy inkább más edzésforma tetszene? Ebben az esetben is igaz, hogy ha nem tudja tartani hosszú távon, akkor vissza fog térni a régihez.

    A szív egészsége szempontjából az első helyezett az Ornish-diéta Forrás: Shutterstock

    Most nézzük meg a szakértők rangsorát. A legjobb étrend minden szempontot figyelembe véve a mediterrán diéta, ezt követi a DASH, majd a flexitarian diéta. Fogyás tekintetében az első helyezett a WW, vagyis a Weight Watchers, amelynek során pontozzák a különböző élelmiszereket.

    Ezt követi a vegán étrend, majd a volumetrics diéta.

    A következő csoportban mindössze két helyezett van. Az első a HMR program, a második pedig az optavia diéta. Mindkettő gyors fogyást ígér. Az US News szakértői szerint a legjobb diéta cukorbetegeknek a mediterrán étrend, a DASH-diéta, a flexitarian étrend, a Mayo Clinic diéta és a vegán étrend.

    A szív egészsége szempontjából az első helyezett az Ornish-diéta, ezt követi a mediterrán.

    A legjobb étrend az egészséges táplálkozáshoz a DASH-diéta, a második pedig a mediterrán étrend. A legegyszerűbben betarthatóak csoportjának királya szintén a mediterrán étrend, a második helyezett pedig a flexitarian diéta. Hasonló a felállás a legjobb növényi alapú étrend csoportjában is: az első a mediterrán étrend, a második a flexitarian.

    Ornish-diéta

    Az Ornish-diétát 1977-ben Dr. Dean Ornish hozta létre – a San Franciscó-i Kaliforniai Egyetem klinikai professzora és a közeli nonprofit Orvostudományi Kutatóintézetének alapítója – annak érdekében, hogy az emberek „jobban érezzék magukat, hosszabb ideig éljenek, fogyjanak és egészségesek legyenek".

    A diéta minimális mennyiségben tartalmaz zsírokat, finomított szénhidrátokat és állati eredetű fehérjéket, Ornish szerint ez teszi olyan ideálissá.

    Az élelmiszereket egyébként öt csoportba sorolja az alapján, hogy miből ehetünk a legtöbbet és a legkevesebbet. A bevitt kalória mindössze 10%-a származhat például zsírból, a rostok és a komplex szénhidrátok kiemelt helyet foglalnak el az étrendben,

    ugyanakkor a finomított szénhidrátok, az olaj és például a túlzott koffeinfogyasztás is tilos.

    Ami a testmozgást illeti, Ornish aerobicot javasol az étrend mellé, vagy a jógát és a meditációt.

    Ha fogyás a cél, a diéta nem minden, kell mellé a testmozgás is Forrás: Pixabay

    Mayo Clinic diéta

    A fogyás és az egészség kéz a kézben járnak a diéta során. A Mayo Clinic egy egyedülálló élelmiszerpiramis segítségével újrakalibrálja étkezési szokásait, megtörve a rosszakat és helyettesítve azokat egy jóval – mindezt lépésekben haladva.

    A legfontosabb élelmiszerek a gyümölcsök, a zöldségek és a teljes értékű gabonák, vagyis az alacsony kalóriatartalmú ételekre helyezi a hangsúlyt.

    A diéta azt ígéri, hogy ha betartja, akkor két héten belül 2-3 kilót is lefogyhat, illetve minden további héten 400-900 grammot veszíthet a súlyából. Ez azért van, mert a diéta két fázisra bontható: az első két hét a bevezető fázis, amely beindítja a fogyást, a második fázis a harmadik héttől kezdődik, a fogyás kissé lelassul, azonban folyamatos.

    HMR program

    A HMR programot több mint 30 évvel ezelőtt dolgozta ki Lawrence Stifler viselkedési pszichológus és a HMR volt elnöke. A diéta célja a bevitt kalória csökkentése gyümölcsök és zöldségek étrendbe való bevezetésével.

    Az egészséges életmód kialakítását célozza, így fontos a fizikai aktivitás is.

    Bármely étrend segíthet a fogyásban, de azok az emberek, akik a HMR programmal megváltoztatják a teljes életmódjukat, jelentős súlycsökkenésről számolnak be. Ehhez persze szükséges a rendszeres testmozgás, amely mindössze 10-20 perces sétát jelent naponta.

    A volumetrics inkább az étkezési megközelítés, mint a strukturált étrend
    Forrás: Shutterstock

    Volumetrics diéta

    A Penn State University táplálkozási professzora és a diéta úttörője, Dr. Barbara Rolls szerint a volumetrics inkább az étkezési megközelítés, mint a strukturált étrend. Az ételeket négy csoportba osztja.

    Az első a nagyon alacsony denzitású élelmiszerek csoportja, ahová az alacsony keményítőtartalmú zöldségek, a gyümölcsök, az alacsony zsírtartalmú tejek és tejtermékek tartoznak.

    Ezt követi az alacsony denzitású élelmiszerek csoportja, ahová a keményítőtartalmú zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, alacsony zsírtartalmú húsok, gabonafélék és hüvelyesek tartoznak. A közepes denzitásúak a magas zsírtartalmú húsok, a sajtok, a kenyér, a jégkrém, a pizza és a sült krumpli, míg a magas denzitásúak a kekszek, csokoládék, cukrok, sütemények, olajok, csipszek, vajak és a diófélék.

    A diéta célja, hogy ételeinket elsősorban az első két kategória alapján válasszuk meg.

    A harmadik kategóriás ételek mennyiségét korlátozni kell, viszont a negyedik kategória ételeit a legjobb elkerülni vagy a legminimálisabb szinten tartani.

    Weight Watchers diéta

    A WW diéta alapja egy pontrendszer, amely minden ételhez és italhoz egy pontértéket rendel. Ezek a pontszámok az adott élelmiszer fehérje-, szénhidrát-, zsír- és rosttartalma szerint alakulnak. Elsősorban a magas rosttartalmú ételeket részesíti előnyben a diéta. Ami a pontszámokat illeti, minél alacsonyabb, annál inkább segíti a fogyást. Ugyanakkor a magas pontszámú ételeket sem kell kizárni, egyszerűen mérsékelni kell a fogyasztását.

    A flexitarian diéta meglehetősen rugalmas étrend Forrás: Shutterstock

    Flexitarian diéta

    Az étrend a növényi ételek fogyasztásán alapul. Dawn Jackson Blatner regisztrált dietetikus álmodta meg 2009-ben. Bár növényi alapú, nem kell teljes mértékben kivonni a húst az étrendből. Ugyanakkor érdemes korlátozni a mennyiséget, és

    az állati eredetű élelmiszerek helyett a növényit választani.

    Sőt, a diéta nemcsak fogyást ígér, hanem segíthet visszaszorítani a szív- és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is a kitalálója szerint. Meglehetősen rugalmas étrend, viszont az otthon elkészített fogásokat preferálja.

    DASH-diéta

    Ezt a szív diétájának is szokták hívni, hiszen valójában pont azért alkották meg, hogy csökkentse a magas vérnyomást és a koleszterinszintet. A diéta alapja a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák, sovány fehérjék és alacsony zsírtartalmú tejtermékek fogyasztása. Viszont nem támogatja a zsíros húsok, a magas zsírtartalmú tejtermékek, az olajok és a cukrok fogyasztását. A DASH-diéta hosszú távon betartható az US News szakértői szerint.

    Mediterrán diéta

    Általánosan elfogadott tény, hogy a Földközi-tengerrel határos országokban az emberek hosszabb ideig élnek, és kevésbé szenvednek rákos, valamint szív- és érrendszeri betegségekben, mint a világ más pontjain. A titkuk annyira nem is titok, hiszen aktív életmódot élnek, kevés vörös húst, cukrot, telített zsírtartalmú ételeket esznek.

    A mediterrán étrend számos egészségügyi előnyt kínálhat, ideértve a fogyást, a szív és az agy egészséget, a rák megelőzését, valamint a cukorbetegség megelőzését és leküzdését.

    Alapja a növényi eredetű táplálékok bősége, a nagy mennyiségben fogyasztott teljes kiőrlésű gabonatermékek, zöldség- és gyümölcsfélék, valamint elengedhetetlen összetevő az olívaolaj. Az étrendben rendszeresen szerepelnek hüvelyesek, halak, olajos magvak és fűszernövények.

    Kategória: Egészség | Életmód | Megtekintések száma: 84 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): Ornish-diéta, HMR program, diéta, Weight Watchers diéta, mediterrán étrend, Volumetrics diéta, fogyókúra, Mayo Clinic diéta, flexitarianizmus, DASH diéta, étrend | Helyezés: 0.0/0