Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
08:44:03 Volvo C40 Recharge teszt: svéd csavar | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.10.24. Kipróbáltuk a svéd márka első tisztán elektromos modelljét, ami furcsaságai ellenére is kifejezetten szerethető. Mindig izgalmas, ha egy olyan autót tesztelhetünk, ami az adott márka első, dedikáltan elektromos modellje. Ilyen volt például a Mercedes EQS vagy a Kia EV6 is, ezért kíváncsian vettük át a Volvo C40 Recharge kulcsát is, mert nagyon érdekelt, hogyan alakítanak ki egy autót, ha már nem kell a belső égésű motorok és az ehhez tartozó műszaki egységek korlátait figyelembe venni. A C40 Recharge elsőként a formájával lepi meg az embert: a Volvo modelljeitől megszokott szögletesség hiányzik belőle - oké, a Volvo többi modelljének is szépen lekerekedtek a sarkai az elmúlt évek során, mégis, akár egy V60-as kombit, akár egy V70-et, akár egy XC90 SUV-t nézünk, mindkettőben ott vannak a régebbi modellek szellemei, ami a méretüket illeti, valamint azt az érzést, hogy ezekben az autókban "van anyag". A C40 Recharge ehhez képest jóval áramvonalasabb, kifejezetten kupés formavilággal érkezik, ez azonban egyáltalán nem áll rosszul neki. Különösen, hogy nem a német prémium márkákra jellemző kivagyiságot hozza a crossover SUV külseje, inkább egyfajta játékosságot, ami a korábban a komoly, megfontolt emberekre jellemző márkának kifejezetten jól áll. A méreteit pont jól találták el, se nem kicsi, se nem nagy, városban sem kell félteni a szűk utcákban. A hosszúsága 4440 milliméter, amihez 1873 milliméteres szélesség, 1596 milliméteres magasság és 2702 milliméteres tengelytáv tartozik. Ja, a padlólemez bő 17 centire van a talajtól, ez, a tengelytávval együtt remekül működik, még a domborúbb fekvőrendőrökön való áthaladást is alig érezni az utastérben. Jól áll neki a kétszínű fényezés és a 20 hüvelykes felnik, amelyen ugyan az én ízlésemnek picit sok a csiszolt fémfelület, de a fekete betétekkel együtt határozottan mutatós az autó kiállása. Kerüljünk beljebb!Bár az autóhoz jár a "slusszkulcs", azt nem igazán fogjuk elővenni a zsebünkből. Az autó önmagától nyílik, sőt, meglepő módon Start/Stop gombot sem fogunk benne találni: az ajtónyitástól kezdve készen áll az indulásra, elég csak D-be húzni a váltót és már mehetünk is. Ezt elsőre picit szokni kell, de remekül tükrözi a skandináv minimalizmusra törekvő szemléletet: minek oda plusz egy gomb, amikor így is meg lehet oldani? Ez a megközelítés több helyen szembejön a C40 Recharge-ban ülve: a középkonzolon elhelyezett érintőképernyő - amit hála Odinnak, rendesen beleépítettek a műszerfalba - szinte spártaian egyszerű, olyannyira, hogy a dizájnnal sem vacakoltak sokat, így egy belépő kategóriás androdios táblagépet idéznek az ikonok, de ennél nagyobb bajunk sose legyen. Különösen, hogy a kezelőfelületet mutogatni kellene: így kell egyszerűen elhelyezni a leglényegesebb funkciókat egy helyen - térkép, rádió/zene, telefon, autó státusza, jónapot. Ennél picit mélyebbre lehet menni az autóhoz elérhető egyéb appok között, de nem sokkal. Kellemetlen apróság, hogy a klímavezérlés lényeges részeit is csak itt lehet elérni, egyedül az ablakok fűtési funkciói kaptak külön fizikai gombokat. A műszerfal ezen felül skandinávosan letisztult, barátságosan kevés gombbal. A sofőr előtti digitális műszeregység sincs túlbonyolítva, lehet rajta nézni a navigációt, vagy nem, ennél több beállításra nincs is lehetőség. Ez elsőre kissé szegényesnek is érződhet a digitális svájcibicskákra hajazó autókból átülők számára, pár nap elteltével azonban már üdítő, hogy nem zúdul ránk feldolgozhatatlan információ-cunami vezetés közben. Az ülések osztályon felülien kényelmesek és kiválóan tartják az ember hátát, így hosszabb utak végén sem fogunk elmacskásodva kiszállni. A kormány remek fogású, és szerencsére a C40 Recharge-ban a váltó is egyszerű fekete műanyagból van, nem erőltették bele a nagyobb modellekben éktelenkedő, Swarowski-kristályra hajazó rémületet. A függőleges légbeömlők elsőre meghökkentőek, de nagyon jól lehet velük adagolni a beáramló levegőt. Hátul is kiválóan el lehet férni, a gigantikus tetőablakon - ami szériatartozékként jár az alapmodellhez is - keresztül pedig rengeteg természetes fény füröszti az utasteret. A tetőablakot nem lehet nyitni, azonban, ahogy a Ford Mustang Mach E-ben is, olyan speciális bevonattal látták el, ami megakadályozza, hogy a nap melege felforralja a bent ülők agyvizét. Apropó, hátsó ülések: valamilyen okkult viking mágiának köszönhetően sikerült megoldani, hogy a kupés formavilág ellenére se csapja fejbe a hátul ülőket a lefelé ívelő tető. A csomagtartója tisztességes méretű, 413 literes, ami a szintbe dönthető hátsó ülésekkel több mint duplájára növelhető. Mivel ez már tisztán elektromos modell, az orrába is került egy 31 literes tároló, ahol a legtöbben úgyis a töltőkábeleket tárolják majd, de egy-két apróságot még be lehet ide is dobálni. A külleme ellenére nyugis utazóautóBár a sportos kiállás mellé az ikermotoros (twin) változat 408 lóereje hozza a hasonló teljesítményű elektromos autóktól elvárható dinamizmust - 4,7 másodperc alatt pattan 100 km/h-ra álló helyből, ezt 660 Nm nyomaték segíti - ez az autó nem aszfaltszaggató száguldozásra való. Persze, ki lehet vele lőni a piros lámpától és az autópályán is jó néha megnyomni a pedált, de alapvetően akkor érzi magát a legjobban benne az ember, amikor nyugis utazótempóban közlekedve élvezi a tájat, a késő őszi napsütést, a csendet és a nyugalmat. Aki azért a kedvenc zenéjét is bömböltetné néha, a harman/kardon audiorendszerrel jó barátságban lesz: elképesztően tisztán szól, még a maximális hangerő felé közelítve is. A gyári, illetve a WLTP-adat szerint egy töltéssel 440 kilométer a hatótávja, azonban 130-as tempónál komolyan olvadnak a kilométerek: a teszt során egy 240 kilométeres autópályás teszt során a 100 százalékra töltött akkumulátor 13 százalékra olvadt a célállomáson, igaz, út közben nem finomkodtunk, hanem tarottuk a tempót. A hasonló utak közben kifejezetten jól jön a beépített Google Térkép újítása, ami a navigáció közben kiírja, hogy az úti célhoz hány százalékos töltöttséggel fogunk megérkezni. Az autóba egy 75 kilowattórás akkumulátor került, ami gyorstöltéssel úgy két és fél óra alatt feltölthető 90 százalék környékére - nem lesz rossz, ha a Polestar végre elkészül az 5 perces töltéssel. Az aksi menedzselésében segít, hogy beállítható, hány százalékig töltsön az oszlop, ha megelégszünk a 80 százalékkal - ami a hétköznapi közlekedéshez bőven elegendő - jóval gyorsabban lehet végezni. Az autóhoz természetesen már tartozik okostelefonos applikáció is - sőt, első induláskor kötelező is letölteni, mivel azon keresztül tudjuk regisztrálni az autónkat - ami mutatja a töltöttségi szintet, így az irodában ülve is látni fogjuk, hogy áll a töltőoszlopon hagyott autó. Az alkalmazásból a fűtést vagy a hűtést is el tudjuk indítani, ami télen-nyáron jól jön. A végére hagytuk az árát, ami nem meglepő módon meglehetősen borsos: cikkünk írásának pillanatában 19,976 millióról indul, de ha benyomjuk az örökélet-öröklőszer kódokat, akkor hirtelen 25 millió fölé ugrik a számláló. Az egymotoros, szerényebb felszereltségű kivitel így életszerűbbnek tűnik, bár az induló ár akkor is viszonylag magas. Ettől függetlenül a Volvo C40 Recharge egy remekül sikerült elektromos autó, ami példát mutathat a többi gyártónak, hogy nem kell feltétlenül túlgondolni mindent, néha a kevesebb valóban több. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|