Szerda, 2024-05-08, 02:55:07
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5513]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [382]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [751]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [981]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [183]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4066]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [430]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1233]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2409]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [595]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [28]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4066]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [2953]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [382]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3307]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 4
    Vendégek: 4
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2022 » Június » 25 » 2000 lóerővel, elektromos motorral tért vissza a legendás Szuperfurgon
    07:37:42
    2000 lóerővel, elektromos motorral tért vissza a legendás Szuperfurgon

    Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.06.24.

    Ez nem az a "dobozos" haszonjármű, amit csak úgy megelőznél az országúton.

    Nemrég mutatták be a Ford E-Transit Custom áruszállítót, amely a legnépszerűbb európai kishaszonjármű tisztán elektromos változata. Az amerikai gyártó azonban a villanyhajtású áruszállítás népszerűsítése érdekében egy valódi nagyágyút is bevetett: tegnap mutatták be ugyanis a Ford Pro Electric SuperVan nevű, kifejezetten bemutatókra szánt modelljüket, amely a márka egy régi hagyományát eleveníti fel.

    A Ford első SuperVan modellje ugyanis még 1971-ben készült el: a Le Mans-győztes Ford GT40 motorjával hajtott Transit Mk. 1 páratlan volt a maga nemében.

    Az 1971-es, első Ford SuperVan-t egy Le Mans-győztes versenygép motorja hajtotta (Fotó: Ford)

    Az 1971-es, első Ford SuperVan-t egy Le Mans-győztes versenygép motorja hajtotta (Fotó: Ford)

    Hasonló megközelítéssel született a második SuperVan is; a Transit Mk. 2 karosszériájának üvegszál-erősítésű változatát a Ford C100 versenyautó 590 lóerős Cosworth V8 blokkja repített.

    A SuperVan második generációja 1984-ben debütált (Fotó: Ford)

    A SuperVan második generációja 1984-ben debütált (Fotó: Ford)

    Ez a gép később SuperVan 3 néven született újjá, azzal a 650 lóerős Cosworth HB motorral, ami akkoriban több Formula 1-es autóban is ott dübörgött.

    A Ford Transit SuperVan 3 motorja a Forma-1 mezőnyét is megjárta (Fotó: Ford)

    A Ford Transit SuperVan 3 motorja a Forma-1 mezőnyét is megjárta (Fotó: Ford)

    Mint látható, a Ford mérnökei nem spóroltak a lóerőkkel - most sem tettek így, a negyedik generációs Ford Pro Electric SuperVan-ben ugyanis a négy elektromotor, az 50 kilowattóra teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer nagyjából 2000 lóerő előállítására képes - és mindez két másodpercnél is rövidebb idő alatt katapultálja az autót 100 km/órás sebességre.

    A Ford Pro Electric SuperVan az eddigi legerősebb változat (Fotó: Ford)

    A Ford Pro Electric SuperVan az eddigi legerősebb változat (Fotó: Ford)

    Az egyedi építésű, versenypályára hangolt futóműben a már említett E-Transit Custom alkatrészei is megtalálhatók, a szemléltető autóban pedig a SYNC érintőképernyős fedélzeti technológiát 4 olyan különleges funkció egészítik ki, amelyek révén kiaknázhatók az Electric SuperVan lélegzetelállító képességei. Az autó ugyanis menet közben folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, valós idejű adatok továbbításával pedig segíti a jármű távkezelését és a teljesítmény optimalizálását - ugyanúgy, mint azok az integrált szolgáltatások, amelyeket a márka a FordPro szolgáltatásával ár több mint 125 000 európai ügyfelének is kínál. Az Electric SuperVan válaszható üzemmódjai és energia-visszanyerő fékrendszere egyébként hasonlóak a Ford sorozatgyártású elektromos modelljeiben alkalmazott megoldásokhoz.

     

    Az egyedi külsejű, elektromos hajtású szemléltető autó fejlesztése teljes titoktartás mellett folyt a Ford Performance csapata és az elektromos rally-, és verseny-specialista STARD együttműködésével, a külső formatervet pedig a kölni Ford Design készítette.

    Egy XXI. századi SuperVant készítettünk 2000 lóerős elektromos teljesítménnyel, hogy az új E-Transit Custom inspirációjával páratlan élményt nyújtó és tökéletes stílusú gépet alkossunk. A siker azonban nem csak lóerőkben mérhető: az Electric SuperVan teljesítményét az is fokozza, hogy a mérnökök valós idejű járműadatokkal optimalizálhatják a jármű erejét, akár egy csúcskategóriás versenygépben

    - mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója.
     

    A tervezés során a Ford Design csapata teljesen szabad kezet kapott egy vad és lenyűgöző megjelenésű karosszéria tervezéséhez, ami megragadja az emberek figyelmét, és érzékletesen tükrözi a jármű extrém teljesítményét.

    Minden tervező álma, hogy a SuperVan-sztori részévé válhasson, sőt úgy írhassa tovább a történetet, hogy ez a folytatás már méltó legyen a 21. századhoz. A SuperVan-sztori negyedik fejezetének főszereplője az eddigi leggyorsabb és legextrémebb autó, ami ugyanakkor jellegzetes Ford-géneket hordoz. Az E-Transit Custom arányait hatásosabbra, az első fényvezető elemet pedig futuristábbra gyúrtuk, így jelenleg az Electric SuperVan képviseli a Transit formanyelvének abszolút csúcsát

    - tette hozzá Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója.

    A szemléltető autó motorsport-specifikációjú konstrukciójában acél térváz és könnyű kompozit karosszériaelemek egészítik ki az E-Transit Custom padlólemezét. Az egyedi gyártású, 50 kilowattóra teljesítményű, folyadékhűtésű lítiumion akkumulátort úgy építették be, hogy optimális súlyelosztást és alacsony tömegközéppontot biztosítson. Az akku mintegy 45 perc alatt tölthető fel teljesen egy szabványos gyorstöltőről; a töltöttség és az akkumulátor állapotát a kabin érintőképernyőjén ellenőrizheti a vezető.

    Az elektromos SuperVan valós idejű információkkal látja el a sofőrt száguldás közben (Fotó: Ford)

    Az elektromos SuperVan valós idejű információkkal látja el a sofőrt száguldás közben (Fotó: Ford)

    A markáns hátsó kialakítás és az apró légterelő szárnyak révén a levegő a hátsó szárnyhoz áramlik, ami komoly leszorító erőt termel, hogy az Electric SuperVan a lehető legjobb tapadással száguldhasson a pályán. A versenyautós megoldások a karosszéria alatt is fellehetők; jó példa erre az eltérő hosszúságú kettős keresztlengőkarokkal kialakított első és hátsó futómű. A motorsport-szintű első-hátsó segédkeretek, kerékfelfüggesztések és fékek lenyűgöző fék- és kormányteljesítményt biztosítanak.

    A teljesítmény finomhangolásáról egy elektronikai csomag gondoskodik, amiben kipörgésgátló, rajtautomatika, boxutca-sebességhatároló és háromállású regeneratív fékezés funkciók találhatók; ez utóbbi hasonló az E-Transit modell L üzemmódjához. Kis sebességnél az Eco üzemmód optimális hatékonysággal használja az elektromotorokat, maximumra állítva az fékrendszer energia-visszanyerő képességét és lekapcsolva a hátsó kerekek hajtását. Ha maximális sebességre van szükség, az E-Boost gomb megnyomásával a vezető időleges teljesítmény- és nyomatéklökettel gazdálkodhat.

    Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

    Kategória: Tudomány | Technika | Megtekintések száma: 151 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): furgon, ford supervan, haszonjármű, elektromos hajtás, elektromos autó, haszongépjármű, ford | Helyezés: 0.0/0