Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) elutasította a Ford és a Mazda Motor vállalatok petícióját, melynek célja a potenciálisan veszélyes járművek visszahívásának elkerülése volt. A döntés azt is előírja, hogy a Mazdának vissza kell rendelnie több mint 5 ezer járművet és meg kell javítania a légzsákokat. Fontos kiemelni, hogy ez a 2006 és 2012 közötti modelleket érinti.
A Ford vállalatnak 30 napon belül be kell mutatnia az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalnak egy ütemtervet a járműtulajdonosok értesítéséről és a probléma megoldásának megkezdéséről.
A hiba olyan ritka helyzetben jelentkezik, amikor a jármű hosszú ideig van magas páratartalomnak kitéve. Ebben az esteben a légzsákot felfújó mechanizmus szétrobbanhat és nagy sebeségű, potenciálisan halálos fémdarabokat juttathat az utastérbe. Ennek a meghibásodásnak az esélye azt eredményezte, hogy világszerte mintegy száz millió hibás felfújó berendezést kellett visszahívni,
amit 19 különböző autógyár telepített járműveibe.
A Takata-légzsákokkal felszerelt autók közül még 17 millió továbbra is javításra vár, közölte a hónap elején az autóbiztonsági ügynökség. Továbbá az is kiderült, hogy a meghibásodott alkatrészek világszerte 27 ember halálát okozták, amelyből 18 az Amerikai Egyedült Államokban hunyt el, illetve több, mint 4 száz sérülést jelentettek be eddig.