Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
16:46:49 A "junckeri útról" nincs visszafordulás | |
Forrás: www.bruxinfo.eu/Kitekintő | 2014.07.09. Nem tart attól, hogy az Európai Tanács kidobja a kukába azt a módszert, amely alapján Jean-Claude Junckert az Európai Bizottság elnökének jelölték – közölte kedden a BruxInfo kérdésére Klaus Welle, az Európai Parlament főtitkára, akinek oroszlánrésze volt az EU-intézmények közötti erőviszonyokra nagy hatással lévő koncepció kidolgozásában.Az Európai Parlament első számú főtisztviselője nem hiszi, hogy a tagországok állam- és kormányfői kiradíroznák azt a sokat vitatott módszert, ami alapján a luxemburgi Jean-Claude Junckert az Európai Bizottság elnökének jelölték. Klaus Welle ezt a BruxInfo kérdésére válaszolta kedden egy brüsszeli rendezvényen, az Európai Tanácsnak arra a kimondott szándékára reagálva, hogy mihelyt a Bizottság következő elnöke elfoglalja a helyét, a tagállamok vezetői visszatérnek a jelölés módjának kérdésére. Kattintson és látogasson el Luxemburgba! Az EiT június végi ülésének zárónyilatkozatában szereplő mondatot sokan úgy értelmezik, hogy az állam- és kormányfők kísérletet tesznek majd a módszer megváltoztatására, amelynek megfelelően lényegében a legnagyobb pártcsaládok által az EP-választásokon indított hivatalos jelöltek versengtek a bizottsági elnöki posztért. Az uniós csúcstalálkozón végül kettő ellenében 26 állam- és kormányfő elfogadta a néppárti hivatalos jelölt (az ún Spitzenkandidat) Juncker jelölését a Bizottság élére, még ha ezt többen is egyfajta merényletként fogták fel az EP részéről az Európai Tanács ellen. Az Európai Parlament főtitkára azonban nem hiszi, hogy lenne visszaút, bár azt Klaus Welle sem tudja még megmondani, hogy a következő bizottsági elnök megválasztása pontosan hogyan, milyen eljárás szerint fog történni. Az Európai Néppárt főtitkári tisztségéből 2009-ben az EP főtitkári székébe átülő német tisztviselő szerint a Lisszaboni Szerződés három pontban is módosította a bizottsági elnökválasztás szabályait, amiket véleménye szerint a sajtót is beleértve sokan nem vettek észre vagy komolyan. Először is változást jelentett az, hogy a jelölésért felelős állam- és kormányfői testületnek a hivatalos jelölést megelőzően konzultálnia kell az Európai Parlamenttel. A második az a jól ismert és a legnagyobb figyelmet kapott változtatás, hogy a jelölés során az EiT-nek figyelembe kell venni az EP-választásokat (Welle szerint az EP-választások eredményének figyelembevételéről van szó). Végül pedig a szerződés vonatkozó cikke első ízben a bizottsági elnök parlament által történő megválasztásáról, nem pedig jóváhagyásáról szól. A főtitkár úgy véli, hogy „a bizottsági elnök választásának demokratikus aktusa ezzel az EP-hez került”. Ebből a parlamenti főfunkcionárius szerint az is következik, hogy az Európai Bizottság első ízben közvetlenül az európai parlamenti többséghez van kötve. „Mostantól fogva valószínűleg változni fog a viszony. Sokkal szorosabb együttműködésre számítunk a Bizottság elnöke és az EP között” – jelentette ki a Wilfried Martens Központ nevű néppárti think tank rendezvényén a Parlament főtitkára, hozzátéve, hogy ez nem csak technikai, hanem politikai kérdésekben is újszerű viszonyt vetít előre. Emlékeztetett rá, hogy az Európai Bizottság elnöke már legutóbb is egy öt évre szóló jogalkotási programot terjesztett az EP elé. Ennél most szerinte egy lépéssel tovább fognak menni. Klaus Welle szerint az Európai Tanács a következő öt évre szóló stratégiai iránymutatások elfogadásával lényegében aktiválta az EU alapszerződésének azt a cikkét, ami kimondja, hogy az állam- és kormányfők testülete szabja meg a stratégiai irányt az EU számára. Az EiT ezzel felkérte a többi uniós intézményt arra, hogy az iránymutatások alapján egy a következő évekre szóló részletes jogalkotási programot dolgozzanak ki. A főtitkár idézte a szerződés vonatkozó cikkelyét, miszerint „az Európai Bizottság kezdeményezi az Unió éves és többéves (jogalkotási) programját, egy intézményközi megállapodás elérése céljából”. Welle úgy véli, hogy ennek a gyakorlatba történő átültetése „eléggé megerőltető” feladat lesz. Az egyik lehetséges megoldás szerinte az lehet, hogy az Európai Parlament többsége kifejezi az óhajait. Ha így lesz, akkor az EP már rendelkezik egy kvázi kész integráció-orientált programmal, ami mindenekelőtt az egységes belső piac kiteljesítésében jelöli meg a következő ötéves ciklus jogalkotásának irányát. A főtitkár elmondása szerint az EP-ben az előző években egy szakértői csoportot bíztak meg a szükséges irányok feltérképezésével, amely többek között az elmúlt öt évben az EP tagjai által készített saját kezdeményezésű (tehát nem jogalkotási) jelentéseket egyfajta politikai programmá gyúrta össze. A program – amelynek kidolgozásába a franciaországi ENA mintegy ötven szakértőjét is bevonták – megpróbálta felbecsülni azt, hogy milyen anyagi haszonnal járna az egységes piac befejezése, illetve milyen költségei lennének annak, ha az EU piaci integrációja megrekedne a jelenlegi szinten. Az alapos előkészítő munka eredményeként az EP közel 1000 milliárd euróra becsülte azokat a költségeket, amiket az EU az egységes piac további mélyítése és kiterjesztése révén megtakaríthatna. A legnagyobb önálló tétel a digitális egységes piac, ami plusz 340 milliárd eurót adhatna hozzá az uniós GDP-hez. A fogyasztók és az állampolgárok egységes belső piaca ehhez további 300 milliárd eurót tehetne hozzá. A pénzügyi szolgáltatások belső piacának kiteljesítésének hozadékát 60 milliárd euróra, a bankunióét 35 milliárdra, egy alapszintű euróövezeti munkanélküliségi biztosítási rendszerét 15 milliárdra, az EU-USA transzatlanti szabadkereskedelmét 60 milliárdra, a teljesen integrált energia piac megteremtését 50 milliárdra, a közös biztonsági- és védelmi politika tető alá hozásának hozadékát pedig 26 milliárd euróra becsülték. Klaus Welle úgy véli, hogy mivel minden esetben hatástanulmányokkal alátámasztott hozzáadott-érték kimutatásáról van szó, ez megfelelne a szubszidiaritás kritériumának is, amelynek értelmében egy-egy politikát és politikai kezdeményezést olyan szinten hajtanak végre, ahol az a leghatékonyabb. | |
|