Csütörtök, 2024-11-14, 07:28:51
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [395]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [193]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [468]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [666]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 128
    Vendégek: 127
    Felhasználók: 1
    georgio
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2018 » Október » 23 » A rejtélyes Kimbaja "repülőgépek", melyeknek nem szabadna létezniük
    08:48:47
    A rejtélyes Kimbaja "repülőgépek", melyeknek nem szabadna létezniük

    Forrás: Új Világtudat | 2018.10.22.

    A kolumbiai Magdalena folyó közelében fekvő sírhelyet a 20. század elején fedezték fel opportunista sírrablók, akik véletlenül botlottak bele az ősi helyszínbe. A tolimai régióban létezett Kimbaja néven ismert civilizáció 1500 évvel ezelőttre nyúlik vissza a Kolumbusz előtti időkbe, ahol a megtalált sírban több száz temetkezési tárgyat helyeztek el, köztük egy tucatnyi, 5-8 centiméteres kicsiny arany figurát.

    Ezek a különleges tárgyak, amelyek közül sokat valószínűleg rovarok és madarak utánzására készítettek úgy tűnik, mintha a modern repülőgépekre hasonlítanának, és olyan jellemzőkkel rendelkeznek, melyeket a mai repülőgépeken lehet megfigyelni. Ezek közé tartozik a törzs, a delta szárny, a vízszintes vezérsík, és ami a leginkább szembeszökő az oldalkormány vagy farokrész, ami a legkevésbé sem hasonlít egy madár vagy egy rovar természetes farkához.

    A függőleges vezérsík vagy a függőleges stabilizátor, amely bármelyik repülőgép lényeges eleme, és ami soha nem található meg a természetben azt sugallja, hogy ezeknek a műtárgyaknak az alkotói talán többet tudhattak azokról a lényekről, amelyek körülvették őket a természeti világban, hogy inspirációt merítsenek. Az is furcsa, ahogyan a figurák szárnyai a törzs aljához kapcsolódnak, ami teljes ellentétben áll a természetben élő légi teremtményekkel, melyek szárnyai a testük felső részén találhatók, ami valóban nagyon szokatlan.

    A legtöbb légcsavaros repülőgép szárnya a törzs tetején található, de minden modern sugárhajtású repülőgépnek az alsó részén vannak a szárnyai, ahogy a kolumbiai leletek esetében is. Ezek a különleges tervezési részletek tökéletesen tükrözik az összes modern repülőgépet, beleértve a Concorde-ot, sőt az űrsiklót is, ami felveti a kérdést, hogy ez a hasonlóság csupán merő véletlen vagy szándékos kialakítás eredménye.

    Ezek a szokatlan anomáliák jelzik annak lehetőségét, hogy a kimbaják teljesen tisztában voltak a modern repülőgépek kialakításával, és jól ismerték a repülés elveit a tárgyak kora ellenére. A főáramú régészet szerint a kimbaja kultúra Dél-Amerikában időszámításunk előtt 600 és időszámításunk szerint 1000 között létezett, és a precíz arany és fémmegmunkálásukról voltak híresek.

    Állítólag az arany darabok többsége tumbaga ötvözetből készült, mely nevet az arany és réz keverékéből álló ötvözetnek adtak a spanyolok, akik felfedezték a széles körben elterjedt használatát a Kolumbusz előtti dél-amerikai és mezoamerikai országokban. Nehezebb, mint a réz, de nagyfokú alakíthatósága miatt az ötvözettel könnyebb volt dolgozni, különösen azért, mert lényegesen alacsonyabb az olvadáspontja, mint a réznek és az aranynak a legtisztább formában. A mintegy 30%-ban rézből készült műtárgyak nem különböznek a Platón által írt Kritiasz és Timaiosz párbeszédekben, az elveszett Atlantisz városával kapcsolatban említett vöröses orikalkum ötvözettől.

    A hagyományos régészek kétségtelenül azon a véleményen vannak, hogy egy olyan kultúra, amely a régi ókorból származik, esetleg ismerte volna a modern repülőgépeket. A modern motorok és leszállópályák puszta hiánya miatt, és azon tényt illetően, hogy a kimbaja leletek nagy része rovarokra, halakra és madarakra hasonlít, arra a következtetésre vezettek, hogy a repülőgépeknek egyszerűen valami sokkal megmagyarázhatóbb dolgoknak kell lenniük.

    Tudjuk, hogy az általuk létrehozott műtárgyak a valóságban élő emberek, állatok és tárgyak értelmezése alapján készültek, így a kérdés nem az, hogy a kimbaja leletek olyasvalamit képviselnek-e, amit a külvilágban láttak, hanem hogy pontosan mi volt az, amiről eldöntötték, hogy másolatot készítenek róla?

    Nem lehetséges, hogy ezeket a figyelemre méltó műalkotásokat úgy alakították ki, hogy tiszteletüket fejezzék ki olyan hihetetlen repülőgépek iránt, amelyeket a kimbaja emberek láttak? Talán az ősi időkben a modern technológia bizonyítékait látták, és meg akarták őrizni az emlékét azoknak az alkalmaknak, amelyeket tiszteletben akartak tartani?

    Annak bizonyítására, hogy a kimbaja műtárgyak egy részének létrehozásával a modern légi járművek reprodukálására törekedtek, ahogy első pillantásra nyilvánvalónak tűnik, három német repülőgép-mérnök, Algund Eenboom, Peter Belting és Conrad Lubbers megépítették két repülőgép nagyméretű rádióvezérelt modelljét, és az elsőt "Goldflyer I" -nek nevezték el.

    A 750 gramm tömegű és 90 cm hosszú, egy méteres szárnyfesztávolságú Goldflyer I 16:1-hez méretarányú volt, melyet propellerrel egészítettek ki a gép orrán, és a szükséges fékszárnyakkal. Ez az egyszerű kialakítás lehetővé tette a gép számára, hogy stabil repülési útvonalon haladjon és pontosan és kényelmesen szálljon le, és egy működő repülőgép másolatától elvárható módon viselkedjen.

    A "Goldflyer II" volt a következő, amelyet elkészítettek, és ugyanolyan arányokkal építették meg, mint az elsőt, de ezúttal egy sugárhajtóművel és futóművel egészítették ki. A csapat arra számított, hogy az eredeti műtárgy egy olyan modern típusú repülőgépen alapul, amely magában foglalt egy olyan motort, mint amilyet a nagyobb modellhez csatlakoztattak, mivel egy propeller valójában nem lett volna megfelelő meghajtási eszköz a kimbaja repülőgépek modern kialakítása számára.

    Miután ezeket a létfontosságú alkatrészeket rögzítették, a Goldflyer II figyelemre méltó sikert aratott. A kimbaja repülőgépek nagy másolatai könnyedén repkedtek, ezáltal bizonyítva, hogy az ősi tárgyak aerodinamikusan tervezett szerkezettel rendelkeznek.

    1997 augusztusában Belting és Eenboom a floridai AAS Konferencia alkalmával repülési bemutatót tartott a Goldflyer II-vel. A légijármű kifogástalan viselkedése a levegőben és a tökéletes leszállások mindenkit lenyűgöztek, úgyhogy akár "rovart" vagy "repülőgépet" utánoztak velük, a repülés iránt rajongóknak sikerült bizonyítani az eredeti tervek repülési képességeit, függetlenül azok céljától.

    Fel kell tennünk a kérdést, hogy egy egyszerű madár vagy rovar kialakítás, ha ugyanilyen módon hoznánk létre, képes lenne-e a repülésre. Nagyon valószínűtlen, mivel a repülőgép tervezés sajátosságainak meg kell felelnie bizonyos követelményeknek, és ha ezek bármelyikét nem lehetséges megfelelő módon teljesíteni, akkor a repülés lehetetlen lenne.

    A németek minden kétséget kizáróan bizonyították, hogy a kimbaják a bonyolult szobrocskáikkal mindenképpen tényleges repülőgépeknek állítottak emléket, és még ha ez így is van, még mindig maradnak kérdések. Vajon a saját járműveiket ábrázolták vagy mások technológiáját, melynek szemtanúi voltak, vagy azokat a történelmi ismereteket használták, amelyeket nekik adtak át az elmúlt időkből? (1)

    Videó linkje >>>


    (1) - https://www.jp-robinson.com/single-post/The-Mysterious

    Kategória: Történelem | Kultúra | Megtekintések száma: 577 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): ősi civilizációk, régészet, Kolumbia, ősi technológia, rejtélyek, Amerika, arany, repülés, új, dokumentumfilm | Helyezés: 0.0/0