A fogyasztóvédelmi civil szervezet közleményében rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható: "Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni."
A FEOSZ szerint ez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Kiemelik:
online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal.
Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni - tanácsolja a szervezet.
Illusztráció Forrás: Shutterstock
Hangsúlyozzák, hogy internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót.
Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.
Az elállást írásban, igazolható módon kell megtenni, a megrendelt árut a fogyasztónak saját költségén kell visszaküldeni a vállalkozáshoz. Nemcsak a vételárat jogosultak visszakapni ebben az esetben, hanem a teljes kifizetett összeget, beleértve az eredeti szállítási költséget is, ha volt ilyen - írja a FEOSZ.
Hibás terméknél internetes vásárlás esetén is ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg a fogyasztót, mintha üzletben vásárolt volna.
Ennek megfelelően kérheti elsősorban a termék kijavítását, vagy kicserélését, másodsorban pedig a vételár leszállítását, vagy a teljes vételár visszatérítését, illetve a kereskedő költségén történő kijavíttatást.
Ezek az igények a karácsonyi időszakban leárazott, akciós termékekre is vonatkoznak, ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról - olvasható a közleményben.