Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
16:34:16 Ezt várja idén az EU Magyarországtól | |
Forrás: www.bruxinfo.eu/Kitekintő | 2014.07.09. Véglegesen elfogadták kedden az EU-tagállamok pénzügyminiszterei a tagállamokhoz az európai szemeszter keretében intézett országspecifikus ajánlásokat. A magyar ajánlások nem változtak a június végi helyzethez képest.A 28 uniós tagállam pénzügyminiszterei kedden végleg elfogadták az európai szemeszter keretében az országspecifikus ajánlásokat, amelyek a gazdaság különböző területein további strukturális reformokra ösztönzik a kormányokat. Kattintson és nézzen szét Portugáliában! A végleges szöveg már nem sürgeti a magyar kormányt GDP-arányosan 0,9 százalékos költségvetési kiigazításra 2014-ben, csupán akkora erőfeszítést kér, ami a stabilitási és növekedési paktum előírásainak, köztük az adósságszabálynak a teljesítéséhez szükséges. A pénzügyminiszterek által jóváhagyott ajánlások érdemben csak egy ponton változtak a Bizottság eredeti, június 2-i javaslataihoz képest, amelyek a kormányok által benyújtott konvergencia- és nemzeti reformprogramok értékelésén alapultak. A Tanács 2014-ben a költségvetési intézkedések megerősítését várja annak érdekében, hogy a költségvetési pálya összhangba kerüljön a stabilitási és növekedési paktum, köztük az adósságszabály előírásaival, tekintettel a Bizottság 2014 tavaszi gazdasági előrejelzéseire. A tanácsi ajánlások szövegéből kikerült a Bizottság által idén kért GDP-arányosan 0,9 százalékos költségvetési kiigazítás, de ettől függetlenül a magyar kormánynak kész kell lennie további erőfeszítéseket tenni 2014-ben annak érdekében, hogy ne sértse meg a költségvetési szabályokat, és így ne kockáztasson jövőre egy újabb deficiteljárást. Miként a dokumentum elemző részében a Tanács aláhúzza, 2014-ben a költségvetés strukturális egyenlege az adósságszabály tiszteletben tartásához szükséges mértéknél (a GDP -0,5 százalékánál) jelentősebb mértékben (-1,4 százalékkal) romlik. Ezért „a Tanácsnak az a véleménye, hogy szükség van pótlólagos szerkezeti jellegű konszolidációs erőfeszítésre a középtávú (2017-ig terjedően meghatározott) költségvetési céltól való jelentős eltérés kockázatának elkerülése és az adósságszabálynak 2014-től való megfelelés érdekében”. Más kérdés, hogy a kiigazítás mértékét nem tartalmazza a szöveg, elfogadva a kormánynak azt az álláspontját, hogy ezt a bizonytalansági tényezőkre, így a forintárfolyam alakulására való tekintettel nehéz lenne a tévedés kockázata nélkül előre megszabni. Magyarországgal szemben ugyancsak elvárás 2015-ben és később a költségvetési stratégia megerősítése annak érdekében, hogy az államadósság szintje fenntartható módon csökkenjen. A kormánynak a középtávú költségvetési keret kötelező jellegéről is gondoskodnia kell, és általában átláthatóbbá kell tennie a közpénzügyeket, aminek része a Költségvetési Tanács hatásköreinek a bővítése, rendszeres makro-költségvetési előrejelzések és nagyobb ívű politikai javaslatok költségvetési hatáselemzésének az elkészítése. Az EU a reálgazdaság normális hitelezésének a helyreállítására is felhívja a kormány figyelmét, többek között a pénzintézetekre kirótt adóterhek formájának javítása és csökkentése révén. Egy másik ajánlás a pénzügyi tranzakciós illeték kiigazítását kéri a megtakarítások bankszektortól való eltérítése érdekében. Az elektronikus fizetési rendszerek használatának ösztönzése egy további feladat, miként az is, hogy a kormány intenzíven konzultáljon az érintettekkel az új politikai kezdeményezésekről, továbbá gondoskodjon arról, hogy ezek az intézkedések (mindenekelőtt a devizahitelesek megsegítéséről van szó) jól célzottak legyenek és ne növeljék az erkölcsi kockázatokat a kölcsönfelvevők körében. A Tanács a pénzügyi szabályozás és a pénzügyi felügyelet erősítését is fontosnak tartja. Az ajánlások következő köre „stabil, kiegyensúlyozottabb és áramvonalasabb társasági adórendszert reklamál, ideértve a versenytorzítónak tartott ágazati különadók kivezetését. Az alacsonyabb keresetűek adóterheinek csökkentése (többek között a környezetvédelmi adók hatékonyságának javítása révén), az adófizetési morál javítása, az áfa-csalások csökkentése a következő elemek a kívánságlistán. A Tanács elvárása még, hogy a kormány erősítse meg a jól célzott aktív munkaerőpiaci politikai intézkedéseket többek között az állami foglalkoztatási szolgálat ügyfélprofil-rendszerének gyorsított bevezetésével. A fiatalok mentori hálózatának beindítása és az oktatási intézményekkel való összehangolása is szükséges az ajánlások szerint. A Tanács arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül a közmunkaprogramot, értékelve annak hatékonyságát, annak szavatolása érdekében, hogy minél több ember visszatérhessen a munkába, és tovább erősítse a program aktiváló elemeit. Egy másik ajánlás arra kéri a kormányt, hogy mérlegelje a munkanélküliségi segélyre való jogosultság három hónapos időszakának a meghosszabbítását, figyelembe véve az új munkahely megtalálásához szükséges átlagos időt. Jó lenne, ha a magyar hatóságok javítanák a szociális védőháló színvonalát és annak hatókörét is kiterjesztenék, megerősítve egyúttal a kapcsot az aktiválással. A Tanács integrált politikai intézkedéseket vár a kormánytól a szegénység különösképpen a gyermekeket és a romákat sújtó szegénység visszaszorítása érdekében. Az ajánlások következő pontja a szabályozói környezet (korábban üzleti környezet szót használták) stabilizálására és a piaci verseny megerősítésére sürgeti Magyarországot egyebek mellett a szolgáltatási szektorban meglévő akadályok lebontásával. Külön is megemlítik a verseny és az átláthatóság javításának szükségességét a közbeszerzésben, például az elektronikus közbeszerzés fokozott alkalmazása, a korrupció további visszaszorítása és általában a bürokratikus terhek csökkentése révén. Az EU a korai iskolaelhagyás megelőzését célzó nemzeti stratégia végrehajtására is noszogatja a kormányt, különös tekintettel a szakoktatásból és a képzésből kiesők nagy számának csökkentésére. Végül a kormány terveivel szemben mégis benne maradt az ajánlásokban az oktatásban tetten érhető szegregáció csökkentésére irányuló módszeres megközelítés szorgalmazása (itt a szegregáció szó használatával volt gondjuk a magyar hatóságoknak, különösképp, hogy más, hasonló helyzetű országokhoz intézett ajánlásokban ez a kifejezés nem szerepel). Az elvárások közé tartozik még egy olyan felsőoktatási reform végrehajtása, ami több diák számára biztosítja a felsőfokú végzettség megszerzését, különösen a hátrányos helyzetű egyetemisták körében. Az országspecifikus ajánlások utolsó köre végül az energia és a tömegközlekedési szektorra vonatkozik. A Bizottság és a Tanács a tavalyi évtől eltérően nem sürgette az energia árak szabályozásának eltörlését. Ehelyett arra kéri a magyar hatóságokat, hogy annak fényében vizsgálják felül a központi árszabályozást, hogy az milyen mértékben ösztönzi a befektetéseket és a versenyt a villamos energia és a gázszektorban. További lépéseket várnak el Magyarországtól annak érdekében, hogy a nemzeti szabályozó hatóság külső beavatkozás nélkül, önmaga állapíthassa meg a hálózati tarifákat és feltételeket. A háztartási fogyasztók és lakóépületek energiahatékonyságának növelése is megkülönböztetett figyelmet élvez. Végezetül a közlekedési szektor (tömegközlekedés) fenntarthatóságának további javítására kérik Magyarországot, többek között a működési költségek csökkentése és az állami tulajdonban lévő cégek tarifáinak felülvizsgálata révén. | |
|