Belföld
[5586]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4267]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1272]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[685]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4187]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3035]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3377]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
09:10:51 Furcsa ajtókkal és szenzorcunamival érkezik a kínai „Google” elektromos autója | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.06.10. A végeredmény egészen máshogy néz ki, mint a tavaly bemutatott prototípus. A kínai Baidu neve valószínűleg csak kevés olvasónknak cseng ismerősen, holott az egyik legnagyobb kínai internetes cégről van szó: a pekingi székhelyű cég üzemelteti Kína legnagyobb keresőmotorját, de van saját Wikipedia-szerű enciklopédiájuk, a Google Maps-re hajazó térképük és még egy sor hasonló szolgáltatásuk, amit természetesen főleg Kínában használnak. Az évi több milliárd dolláros bevételével gazdálkodó cégnek komoly tervei vannak az autógyártás terén is. A Wired írta meg, hogy a Baidu nemrég bemutatta a kínai Geely autómárkával közös vállalkozásuk, a Jidu nevű cég első prototípusát, pontosabban, annak véglegesített változatát, mivel az első prototípust - lásd az alábbi képet - már tavaly augusztusban leleplezték. A piacra szánt változat ehhez képest alaposan átalakult - helyenként némi volvós beütéssel, ami nem véletlen, mivel a Geely anyacége a svéd márka tulajdonosa 2010 óta. A tavaly bemutatott prototípus köszönőviszonyban sincs a most leleplezett változattal (Fotó: Baidu) A Robo-1 nevű elektromos autót már az önvezető üzemmódra is felkészítették. A Baidu ígérete szerint a jármű körülbelül harmincezer dollárba, azaz bő 11 millió forintba fog kerülni, a vásárlók pedig jövőre vehetik át az első példányokat. Ha sikerül tartaniuk az árazást, a Robo-1 az egyik legkedvezőbb ajánlat lehet az elektromos autók piacán. A Pekingben bemutatott idei változat már jobban emlékeztet egy sorozatgyártású autóra Furcsa ajtókkal és szenzorcunamival érkezikA csapotthátú karosszériájú autót a Baidu hatchback-ként aposztrofálja, ez a kategória azonban inkább a kétajtós városi autóké, a fotók tanúsága szerint inkább egy napjainkban divatos SUV/crossoverről van szó. A Volvo-rokonság - a furcsa ajtók ellenére - oldalról a leglátványosabb (Fotó: Baidu) A legfeltűnőbb sajátossága, hogy az első ajtók felfelé nyílnak - bár nem pont úgy, mint a szintén nemrég bemutatott, új generációs DeLorean Alpha5 sirályszárnyai - míg a hátsó ülésekre az öngyilkos ajtóként is csúfolt, hátrafelé nyíló nyílászárók kihajtásával lehet beülni. A kormány - azaz yoke - önvezető módban felhajtható, hogy ne zavarja az utast (Fotó: Baidu) Bár az önvezetésre helyezik a hangsúlyt, de az autóban - egyelőre - még található kormány, igaz, az nem teljes méretű, hanem az angol nyelven yoke-nak nevezett, félbevágott, csapott kormány, amelyet akár félre is lehet hajtani az útból, ha a sofőrülésen ülő utasnak nincs rá szüksége. A Robo-1, az önvezető autókra jellemző módon dugig van tömve szenzorokkal: összesen 31 különféle egység dolgozik menet közben, a lézeres radartól, azaz lidartól kezdve az ultrahangos szenzorokon át a 12 kameráig, amelyek segítségével az autó 3D-modellt tud létrehozni az úttestről, amelyen halad. A Baidu elképesztő számítási kapacitást is beépített az autóba: a TechRadar információi szerint a Robo-1 lelkét az Nvidia Orin X chipjei jelenti míg a műszerfalat helyettesítő nagyméretű, 3D-megjelenítésre is alkalmas képernyőjét a Qualcomm negyedik generációs Snapdragon Automotive Cockpit Platform 8295 chipje hajtja meg, ami lehetővé teszi a térbeli ábrázolást, videojátékok futtatását, de a hírek szerint az autó folyamatosan online mobil irodaként is használható lesz, emberi hangon beszélő digitális asszisztenssel, amely a gyártó szerint akár a másodperc töredéke alatt képes lesz reagálni a sofőr utasításaira. A cég vezérigazgatója, Xia Yiping elmondta, hogy az Apollo platformnak nevezett önvezető rendszer számítási kapacitása a Tesla Autopilot nevű szuperszámítógépéhez mérhető. A rendszert már most is önvezető taxikkal tesztelik, amelyek eddig összesen már több mint 27 millió kilométert tettek meg, egyelőre ember által felügyelt önvezető módban. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|