Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
10:02:48 Hamarosan az utakon futhatnak Lengyelország saját elektromos autói? | |
Forrás: [origo] | 2020.08.22. Nagy út áll az állami hátterű lengyel vállalat, az Electromobility Poland előtt: a cég nemrég mutatta be az ország első elektromos autóját, az Izerát, ezt azonban egy nagyon költséges és éles világgazdasági versenyben kell eljuttatnia a vásárlókhoz. A lengyel kormány, amelyet a Jog és Igazság Pártja (PiS) vezet, jó érzékkel nyúl látványos, technológiai és infrastrukturális szempontból újszerű tervekhez - írja a politico.eu hírportálon megjelent elemzés nyomán a Növekedés.hu. Csatornát építenek a Balti tengerhez, az ország hajógyárát újraélesztve, egy hatalmas új komp készül ott, Lengyelország közepén pedig a kontinens egyik legnagyobb repülőterét tervezik megnyitni. De más, nagyszabású terveik is vannak.
- jelentette be Mateusz Morawiecki miniszterelnök 2016-ban. De nem szeretné, hogy ezeket az autókat külföldi vállalatok gyártanák.
- mondta a miniszterelnök. A kormány megalapította az Electromobilitiy Poland vállalatot és rábízta ennek a feladatnak a megvalósítását. A finanszírozást az állami tulajdonú energetikai vállalatok biztosítják.Azóta eltelt öt év. A lengyel e-mobilitási és alternatív üzemanyag-szövetség (PSPA) júniusi adatai szerint 6837 elektromos autó fut Lengyelországban és alig több mint 5434 plug-in hibrid. Az országban csak 1194 töltőállomás található, szemben a német határ túloldalán működő több mint 27 ezer darabbal. Nagyon tetszetős az Izera külső designja Forrás: Izera.com Egyelőre kevés a más típusú e-jármű is. Az elektromos teherautók száma 606, a mopedeké és motorkerékpároké valamivel több, mint 7300, a buszoké közel 300. Morawiecki a múlt héten leplezte le az Izreát, Lengyelország e-autó projektjének bemutató változatát.Az autó egy, a cseh határ közelében fekvő hegyi folyóról kapta a nevét. Az Electromobility Poland a termelést 2023-ban akarja elindítani, és az első évben 60 ezer, a következő esztendőkben pedig több mint 100 ezer darabot kíván értékesíteni. Sokba fog kerülni a csodaautóA Politico által megszólaltatott szakértők szerint ezt a célt azonban nem lesz könnyű megvalósítani. Három év múlva az Izera ugyanis sokkal élesebb versenyhelyzetben fog piacra lépni.
mondta Jan Wiśniewski, a PSPA piaci tájékoztató szolgálatának vezetője. A Samar autópiaci elemző műhely vezérigazgatója, Wojciech Drzewiecki szerint egy bemutató sikeréhez magán az autón kívül sok minden másra nincs szükség. Így fest a lengyel elektromos autó utastere Forrás: Izera.com Nem tagadható, hogy az autó designja, külső formája szép, de a valóság az, hogy nagyon rövid időn belül még nagyon sok problémát meg kell oldani. Az Electromobility Poland terveiben az szerepel, hogy három éven belül megkezdi a tömegtermelést, nagy hagyományokkal rendelkező autógyártóknak viszont öt-hét évre van szükségük ahhoz, hogy egy új modellt piacra dobjanak.A várható ráfordítások nagyságrendjét jelzi, hogy a német autóipari óriás, a BMW által Magyarországon, Debrecen térségében tervezett új gyárának becsült költsége 1 milliárd euró. Hasonló nagyságrendű összegbe került a Volkswagen négy éve megnyitott gyára a lengyelországi Września város térségében. A gyár a közelmúltban kezdte el a Crafter teherautó elektromos változatának gyártását. A VW 2024-ig 33 milliárd eurót fordít elektromobilitási fejlesztésekre: 75 új modell kibocsátását tervezi és 2029-ig 26 millió ilyen járművet akar értékesíteni. A Morgan Stanley nemzetközi befektetési bank becslése szerint a Teslának, amely már a világ legértékesebb autógyártója, 2030-ig 66 milliárd dollár beruházásra van szüksége, hogy az eladott autók tekintetében elérhesse évi 10 millió darabos célkitűzését. Kiderült, hány elektromos autó közlekedett tavaly a világ útjainBár a globális autóipar teljesítménye 2019-ben nem volt kiemelkedő, az elektromos és a hibrid meghajtású személyautók száma robbanásszerűen növekedett. Megmutatjuk, a világ mely régiójában hány e-autó közlekedett az utakon tavaly! A Nemzetközi Energiaügynökség friss jelentéséből kiderül: tavaly világszerte összesen 2,1 millió elektromos, illetve hibrid személyautó talált gazdára. Elolvasom a cikket itt: origo.hu >powered by embedly Az Electromobility Poland alaptőkéje ezzel szemben 70 millió zloty (mintegy 5,6 milliárd forint), amelyet részvényesei, Lengyelország állami tulajdonban lévő energetikai vállalatai, a PGE, a Tauron, az Energa és az Enea adtak össze. Az Izera fejlesztési terveinek költsége a servicemoto.pl autós portál szerint mintegy 5 milliárd zloty (mintegy 397 milliárd forint) lehet. Kételyek a piaci esélyeket illetőenAz Electromobility Poland azt állítja, minden a tervek szerint halad. A legfontosabb, hogy a továbbiakban is biztosított legyen a projekt finanszírozása a platform megvásárlásához és a gyár felépítéséhez - hangsúlyozta Paweł Tomaszek, az Electromobility Poland kommunikációs és üzletfejlesztési igazgatója. Világszerte egyre több elektromos autó fut az utakon Forrás: MTI/Varga György Az igazgató hozzátette: az Izera jövőbeni gyára Sziléziában, Lengyelország nehézipari központjában épül meg, de pontosabb meghatározást nem adott. Most zajlik a jogi- és ingatlan-tulajdonlási kérdések tisztázása, és a tranzakció lezárásához további pénzügyi forrásokra van szükség. A vásárlók bizalmának megszerzése ugyanakkor hosszú ideig tart.
- mondta a Samar képviselője, Wojciech Drzewiecki. Majd hozzátette: Lengyelország már jelentős szerepet játszik a buszágazatban, ahogy alternatívát jelenthet az innovációs törekvésekben a hidrogén üzemanyag cellák fejlesztése. | |
|