Csütörtök, 2024-11-14, 07:37:07
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [395]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [193]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [468]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [666]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 337
    Vendégek: 337
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2022 » Június » 18 » Mennyire izgalmas egy új Opel Insignia GSi 2022-ben? Kipróbáltuk!
    15:05:05
    Mennyire izgalmas egy új Opel Insignia GSi 2022-ben? Kipróbáltuk!

    Forrás: hvg.hu | László Ferenc | 2022.06.17.

    Picit az árral szemben úszik az Opel sportos hangvételű alacsony építésű modellje, de sokak számára talán éppen emiatt lehet vonzó alternatíva a hibridizált SUV-okkal terhelt világunkban. A benzines GSi mellett egy praktikus dízel kombit is kipróbáltunk az Insigniából.

    Az Opel 2017 elején leplezte le az Insignia aktuális második generációját, mely ennek megfelelően még egy bőven a PSA-, pláne a Stellantis korszak előtti hamisítatlan General Motors-féle fejlesztés.

    Így 2022 derekán már nem mondható frissnek az alapkoncepció, azonban egyrészt a lendületes formaterv sokak számára még így, hosszú évek múltán is üdítően hat a divatterepjárók uralta beszürkült piacon, másrészt a lemezek alatti technikát a közelmúltban felfrissítették.

    Megnéztük, hogy mit tud a legerősebb benzinmotorral szerelt sportos hangvételű Grand Sport, vagyis ötajtós változat, és mellette a takarékos új dízelmotorral felvértezett Sports Tourer kombit is vallatóra fogtuk.

    Opel

    ©

    Opel

    ©
    Ráncok felvarrva

    A nagyjából a koronavírussal egy időben érkezett faceliftes kivitel elsősorban a szélesebb hűtőrácsáról, az új lökhárítóiról és a karakteresebb fényszóróiról ismerszik meg. Utóbbi alapáron LED-es, felár ellenében pedig a korábbinál több szegmensből, 84 LED-ből álló adaptív verzió is kérhető.

    A formanyelv összeségében minimálisan változott, és ez jól is van így, az Insigniára még így, 5 év távlatából is jól esik ránézni. Pláne akkor, ha – mint esetünkben is – a sportos hangvételű GSi-hez van szerencsénk.

    Opel

    ©

    Nincsenek bazári hangulatú betétek, hatalmas légterelők és egyéb olcsó, becsapós designtrükkök, vannak viszont szemrevaló lökhárítók, méretes és gyönyörű könnyűfém-felnik és sportos kipufogóvégek. Az Insignia GSi nem egy izzadtságszagú izomagyú modell, hanem sokkal inkább egy szemrevaló külsejű alacsony építésű autó, mely ügyesen egyensúlyoz a sportosság és az elegancia határmezsgyéjén.

    A 4,89 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,45 méter magas és 2,83 méteres tengelytávolságú ötajtós kivitelben elöl-hátul jól lehet férni, bár hátul középen azért belerondít az összképbe a méretes kardánalagút. A 490-1450 literes csomagtér átlagos méretű, viszont a magasra nyíló és hatalmas ötödik ajtó miatt kiválóan pakolható.

    Opel

    ©

    Az AGR minősítésű első ülések nemcsak jól mutatnak, hanem az oldaltartásuk is átlag feletti, ráadásul kényelmesek és még masszírozni is tudnak.

     

    Leginkább a műszerfalon érződik, hogy az Insignia egyre jobban korosodik, a kijelzők minősége és a felhasználói felület egy letűnt kort képvisel, azért viszont jár a piros pont, hogy a klíma és a hifi egyszerűen kezelhető. Az Android Auto és Apple CarPlay támogatás természetesen adott, ezenkívül a vezetéstámogató rendszereket is modernizálták a ráncfelvarrás során.

    Hátrafelé nem éppen ideális a kilátás, és többek közt emiatt is bosszantó, hogy a tolatókamera igen gyenge minőségű képpel szolgál.

    Opel

    ©

    Opel

    ©
    Van benne vitamin?

    Az előző Insigniából készített sportos csúcsmodell, a 2,8 literes V6-os motorral szerelt OPC még 325 lóerőt és 435 Nm-t tudott, a második Insignia esetében viszont már csak az eggyel alacsonyabb ligában focizó GSi jelenti a plafont.

    Utóbbi 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja korábban 260 lóerőt és 400 Nm-t tudott, az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt viszont most már csak 230 lovas és 350 Nm-es produkciót ad elő. És ez még akkor is komoly visszalépés, ha tudjuk, hogy az előző OPC-nél 160 kilogrammal alacsonyabb tömeget kell mozgatni.

    Opel

    ©

    Opel

    ©

    A 0-100-as szindidő 7,3-ról 7,4 másodpercre nőtt, a végsebesség 250-ről 237 km/h-ra csökkent. Ettől függetlenül az összkerekes GSi nem lett túlságosan lomha, de az érzékszerveinket valahogy olyan tompított formában érik a különböző hatások, hogy igazából nem is feltétlenül akarunk az átlagnál dinamikusabban közlekedni vele.

    Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.

    Előrelépést jelent a kormány mögötti fülekkel manuálisan is pofozható, nyolc helyett immár kilencfokozatú automata váltó, ami szintén szerepet játszik abban, hogy a gyári fogyasztási érték 8,6-ról 6,9 literre csökkent. A gyakorlat viszont mást mutat, mi ugyanúgy 11 liter körüli átlagot értünk el vele, mint korábban a 30 lóerővel erősebb elődjével. Az üzemanyagtartály 62 literes.

    Opel

    ©

    Opel

    ©
    Észszerűbb alternatíva

    Ha sokkolóan magas az említett fogyasztás, akkor a gyengébb, 170-200 lóerős 2 literes benzines, de sokkal inkább a dízel Insigniák felé érdemes kacsintgatni. Az 1,5 literes gázolajos egységet azonban jobb elkerülni, és nemcsak a 122 lóerős szerény teljesítménye, hanem a nem túl kellemes 3 hengeres mivolta miatt is.

    Kár, hogy a 210 lovas és 480 Nm-es dízel GSi már nem létezik többé, található viszont a kínálatban egy 174 lóerős új 2 literes dízelmotor, mely a korábbi 170 lovas verziót váltja. Lóerőből tehát 4-gyel többet kapunk, Nm-ből viszont 400 helyett csak 380-at, ez azonban vezetés közben nem igazán érezhető. Az viszont tankoláskor nagyon is, hogy ez az Insignia 100 kilométeren simán beéri 6-7 liter üzemanyaggal.

    Opel

    ©

     Opel

    ©

    Az automata váltó ez esetben maradt nyolcfokozatú, illetve mindkét dízelmotor mellé alapáron továbbra is hatgangos kézi egységet szerelnek. Újdonság, hogy egy ideje már összkerék-hajtással is kérhető a 174 lóerős dízel kivitel.

    Jelen tesztautónk egy praktikus Sports Tourer, vagyis kombi Insignia, melynek 560-1665 literes puttonya érezhetően nagyobb az alapmodell csomagterénél. Más kérdés, hogy abszolútértékben így sem hatalmas a raktér, hiszen az eggyel alacsonyabb kategóriában rajtvonalhoz álló, de sokkal modernebb technikája új Astra kombi akár 608-1634 liternyi cókmókot is képes magába nyelni.

    Opel

    ©

    Opel

    ©
    Konklúzió, árak

    Halott a Ford Mondeo. Nem lesz több Volkswagen Passat szedán. A 6-os Mazdának nincs már sok hátra. Egy ilyen karcos világban versenyez a vásárlók kegyeiért a korosodó, de azért folyamatosan frissítgetett Opel Insignia, mely korrekt alternatíva lehet azok számára, akik sohasem rajongtak a divaterepjárókért vagy esetleg már kiábrándultak belőlük.

    Nem állítjuk, hogy a hibrid technikát teljesen nélkülöző Insignia a legélesebb kés a fiókban, mindenesetre jó, hogy egyáltalán még létezik és, hogy színesíti egy kicsit az egyre jobban beszürkülő piacot.

    A szemrevaló GSi 2022-ben már csak hangulatában sportos, gyorsan haladni egyre kevésbé van kedvünk az egyre jobban lefojtott technikával, melynek ráadásul a fogyasztása sem mondható barátinak. Összességében véve jobban passzol az Insignia karakteréhez a takarékos és nyomatékos dízelmotor, ráadásul kombi kivitelben remek családi autó lehet belőle.

    A sportos GSi felszereltség minden további nélkül társítható a kombi karosszériával is, azért viszont kár, hogy a GSi már csak benzinmotorral kapható, 210 lovas dízel egységgel már nem.

    Opel

    ©

    Cikkünk írásakor 13,6 millió forint az Insignia alapára. Ezért az összegért egy 122 lovas dízelmotoros, kézi váltós ötajtós példány vezethető haza – a kombiság felára 400 ezer forint, illetve az importőr akár közel 2 millió forintos árkedvezményt is biztosít a hivatalos listaárból.

    Az automata váltós 174 lóerős dízel Insignia kombi 16,2 millió forinton nyit, az összkerék-hajtásért 1 millió forintot kérnek el. Az ötajtós 230 lovas GSi az érte elkért 19,3 millió forint ellenében már alaphelyzetben négykerék-hajtású.

    A harmadik generációs Insignia várhatóan 2024-ben debütál: a Citroën C5 X-hez, a DS 9-hez és a Peugeot 508-hoz hasonlóan EMP2 platformos újdonság könnyen kikövetkeztethető módon többféle hibrid hajtást vonultat majd fel.

    Opel

    ©

    Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

    Kategória: Tudomány | Technika | Megtekintések száma: 213 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): Opel Insignia GSi, német, benzinmotor, autó, összkerékhajtású, opel Opel Insignia, Opel, OPC, szedán, autóteszt, Insignia, automataváltó, családi, turbómotor, Kombi | Helyezés: 0.0/0