Több olvasónk is arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy csalásra utaló telefonhívást kaptak a napokban az Erste nevében.
Elmondásuk szerint
a csalók minden eddiginél agyafúrtabb trükköt vetnek be, ugyanis, amikor a hívott fél válaszol a hívásra, először bejátsszák neki az Erste ügyfélszolgálatának gépi hangját: "Üdvözöljük, az Erste Bank nevében hívjuk."
Ettől a hívás teljes mértékben hivatalosnak tűnik, és minden eddiginél könnyebb bedőlni a trükknek.
Utána bejelentkezik egy fiatal női hang, aki a bemutatkozás során az Erste által megbízott ügynöknek adja ki magát, és közli: egy ajánlattal kapcsolatban hívja az ügyfelet.
Ezután - továbbra is szigorúan fenntartva a hivatalosság látszatát - nyomatékosan felhívja a hívott fél figyelmét arra, hogy a beszélgetést rögzítik, és udvariasan rákérdez, nincs-e ellene kifogása - éppúgy, ahogy a valódi, hivatalos ügyfélszolgálati hívások többségénél is történik. Ezzel valószínűleg sokakban végleg elaltatják a gyanakvást.
Ezen a ponton, mintegy mellékesen elkéri az ügyfél édesanyjának nevét és születési idejét.
Sokan talán önkéntelenül is bedőlnek egy ilyen hívásnak, de az Erste és egyetlen más bank sem kér telefonon vagy e-mailben személyes adatokat az ügyfeleitől.